Časté otázky

Registrácia licencie

Ako môžem získať novú licenciu softvéru Avid?
Stačí na Tracoshop.sk vytvoriť objednávku a licenčné kód získate obratom (rádovo do minúty) po zaplatení na vami uvedený email.

Ako zakúpenú licenciu SW aktivujem?
V prípade že ide o novú licenciu, ktorá nepredlžuje predchádzajúce predplatné / support, stačí po prihlásení do Avid účtu na hlavnej stránke v sekcii My products zvoliť položku Register softvér with a code. Po zadaní kódu, ktorý ste od nás po zaplatení obdržali emailom, už budete mať novú licenciu aktívnu.

Kde nájdem inštalačné súbory programu?
Akonáhle je dokončený proces aktivácie, objaví sa pod licenciou SW odkaz na stiahnutie inštalačného balíčka pre operačné systémy Windows či macOS.

Aké sú ideálne podmienky pre inštaláciu?
Avid odporúča pri sťahovaní využiť káblové pripojenie, alebo vysoko stabilnú WiFi sieť, tak aby sa predišlo nežiaducemu prerušeniu spojenia.

Môžem si existujúce ročné predplatné či support k trvalej licenciu sám predĺžiť?
Jednoducho zakúpením licencie typu Renewal / Support na Tracoshop.sk. Kód bude funkčný iba v prípade, že je pôvodná licencia zakúpená u nás, ktorú chcete obnoviť, na Avid účte stále aktívna.

Aký je postup pri predĺžení predplatného / supportu?
Na hlavnej stránke Avid accountu v kategórii My products vyberte ponuku „View my products“ a nájdite licenciu, ktorú chcete predĺžiť. Do poľa s označením „Enter renewal code“ stačí už len zadať kód, ktorý vám po zakúpení licencie dorazil na email. Potvrdením sa kód načíta a platnosť predplatného či supportu predĺži o rok.

Môžem využiť obnovu licencie skôr ako tesne pred jej vypršaním?
Predĺženie predplatného či obnova supportu automaticky nadviaže na dátum expirácie a vy teda neprídete o žiadne zostávajúce dni z vášho pôvodného predplatného / supportu.

Kód, ktorý som si zakúpil, ne je možné použiť?
Nefunkčnosť kódu je najčastejšie spôsobená zámenou varianty New a Renewal. V prípade, že sa vám aktivácia nedarí, obráťte sa prosím na nás telefonicky alebo emailom a vzniknutú situáciu vám pomôžeme vyriešiť.

Môžem licenciu vrátiť alebo predčasne deaktivovať?
Na už aktivovanú licenciu sa nevzťahuje možnosť vrátenia. Licenciu môžete len deaktivovať z pôvodného HW a znovu aktivovať na inom počítači. Nepoužitý kód môžete samozrejme vrátiť do 14 dní štandardným procesom reklamácie.

Ako spoznám, že je môj HW dostačujúca pre bezproblémovú prácu v AVID SW?
V prvom rade môžete skontrolovať minimálne systémové požiadavky daného softvéru vyhľadaním napr. Media Composer minimum HW requirements. Nároky sa odvíjajú od požadovaných formátov a kvality videa, alebo môžete využiť aj bezplatnú konzultáciu s našimi technikmi.

Support

Môžem sa obrátiť na technickú podporu?
Pokiaľ je SW zakúpený cez Tracoshop.sk, máte možnosť využiť našich technikov k bezplatnej konzultácii. Väčšinu problémov s licenciami sa darí riešiť po telefóne, prípadne vzdialeným prístupom.

Vlastním niekoľko rokov starú licenciu Avid bez supportu a rád by som získal prístup k najnovšej verzii?
K dispozícii je variant prechodu na ročné predplatné, prípadne nákup novej trvalé licencie. Neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme s optimálnou variantom licencie.

EDU

Majú študenti alebo školské inštitúcie nejaké cenové zvýhodnenie pri nákupe licencií?
Avid ponúka všetky editačné programy vo variante EDU, ktorá je určená pre študentov, pedagógov a školské inštitúcie. Zľava na EDU licencie dosahuje viac ako 80%.

Aké sú podmienky pre získanie EDU verzie pre študentov / pedagógov?
Stačí mať k dispozícii aktuálne potvrdenie o štúdiu / zamestnanie v el. podobe, kde je uvedené:
Hlavička, adresa a pečiatka školy, časové upresnenie platnosti potvrdenie, meno, bydlisko a dátum narodenia používateľa.

Kam mám potvrdenie o štúdiu / zamestnanie nahrať alebo poslať?
Overenie spôsobilosti pre EDU licenciu prebieha počas procesu aktivácie zakúpenej licencie na vašom Avid účte. Počas aktivácie budete presmerovaný na portál identít, kde vyplníte krátky formulár a nahráte potvrdenie o štúdiu / zamestnanie. Proces overenia trvá max. 48 hodín a následne by už mala byť licencia aktívna.

Môžem pre overenie použiť študentskú kartu ISIC?
Pre overenie je možné použiť iba priame potvrdenie školy. Karty ISIC ani iné formy dokladu štúdia nie sú akceptované.